Apple app dowloaden in mijn rose sr150b

Ik heb een abonnement op apple muziek.
Er is een nieuwe app uitgekomen met de naam apple muziek klassiek.
Kan ik deze ook in mijn rose sr150b laden?
Hoe doe ik dat?

@ronleroy
Rose devices do not currently support Apple Music Classic. I think we will have to review internally whether to add it in the future.

Sorry maar die lui bij Apple willen altijd eerst geld zien. Niks voor niks. Licence fees etc. Het moet bij Apple altijd via hun portefeuille lopen of anders niet. En high res kun je voorlopig wel vergeten. Als je al iets krijgt. Gewoon geen fijn bedrijf.

Jeep, het is een commercieel bedrijf dat Apple. Leveren wel een zeer hoge kwaliteit muziek voor één van laagste prijzen. Muziek klassiek van Apple krijg je gratis bij je abonnement. Je moet voor alles in het leven betalen, maar Apple muziek is er één waarvan ik nog blij wordt.

Als het gratis is, ben jij het product. Ik gebruik qobuz en dat is pas echt goede kwaliteit, high res lossless tot 192kHz. En ja, dat is hoorbaar beter.

Je kunt het alleen casten naar de Rose streamer. Ik weet niet of airplay werkt (geen high res btw) omdat ik geen Apple gebruik. Er is geen app op de Rose mogelijk omdat Apple een klote bedrijf is dat moeilijk loopt te doen over licenties en Rose geen app kan maken voor in de Rose store. Rose heeft meen ik wel gevraagd maar Apple wil niet meewerken.

Ik denk dat je het beter aan Apple kunt vragen. Of zelf oplossen.

Jeep, jij mag Apple echt niet😁. Ik heb op Apple muziek ook tot 192khz + Atmos en verhhogde tonen. Ook begreep ik uit het antwoord van rose dat ze erover nadenken om het mogelijk te maken. Ik speel gewoon via de app Apple miziek.

Ik heB Qubuz ook een tijdje gehad. Maar dat is vele malen duurder en levert niets meer voor al dat geld.

Ik denk dat je onterecht jezelf boos maakt.

Ik maak me niet boos. Ik zeg het alleen zoals het is. Het is een arrogant bedrijf. Het is vreselijk slecht voor werknemers waar het zijn spullen laat maken. En het is vreselijk duur.

Maar daar ging het in dit geval niet om. Apple wil geen medewerking geven aan de ontwikkelaars van Rose Audio want het is geen onderdeel van Apple. Dus zit jij mooi vast aan Apple.

Jeep, Ik neem aan dat jij ook een Rose bezitter ben. Waar speel jij dat apparaat op af.
Ik (Ron Nederlander) gebruikt mijn Rose sr150b op een Krell versterker en Sonus Faber Guarneri memento. Een combinatie waar ik heel gelukkig van wordt.

Ik gebruik een Denafrips dac naar een Gato Amp250 naar Genesis VI alls actieve subs en mijn eigen design tops. Bipole titanium fullrange met AMT (super)tweeter in bamboe kast. Beter dan de Genesis. Ik ben dan wel tevens meubelmaker, maar tegen Sonus Faber leg ik het af hoor. :wink:

Ik heb heb ook nog Magnepan 0.7 maar die moet ik nog wat verbeteren. Ze klinken heel mooi maar missen heel wat details. Het vernielt alle voordelen van mijn vinyl keten.
En dan heb ik nog wat andere speakers. Ess Tower 1’s met originele Heill tweeters, OLS en nog meer eigen ontwerpen.
Ik heb ook heel veel zelf gemodificeerde buizenversterkers, DACs, phono-amps etc. Ik heb heel veel met R2R DACs gedaan afgelopen 15 jaar. Zelf ook een redelijk aantal verkocht.

Je begrijpt dat ik heel veel zelf doe en hou van aanpassen. Dat is dus absoluut onmogelijk in het Apple universum. Ik voel me daar gevangen.

Ik heb ongeveer 10k LP’s en nog heel veel cd’s (die ik niet meer speel) en een enorme verzameling lossless en high res op harddisk. Dat werkt namelijk altijd, zonder abonnement en onafhankelijk van externe netwerken en controle. Vanaf de interne SSD klinkt ook beter dan streaming. Vooral DSD.

Lp:s zijn voor klassiek niet altijd even handig. Dat is wel waar. Maar de goeie opnamen klinken fenomenaal.

Ja Jeep ik kan me voorstellen dat het gevangen lijkt als je gigantisch now how / technische kennis aan boord heb. Jij kan op detail alles aanpassen op je ideale geluid.
Ik heb heel weinig technische kennis. Ik heb Alleen mijn oortjes en een goed geheugen qua muziek. Kan veel tijd steken in het zoeken naar muziek die me raakt.
Daarnaast zijn die sonus faber niet alleen mooi van geluid maar ook een kunstwerk om te zien.

Ongetwijfeld zou jij er toch nog wat verbeteringen uit kunnen halen.
Maar ik ben erg tevreden. Zou op termijn nog wel Mcintosch versterker willen kopen. Maar die kosten veel eurootjes.

Jouw huis moet ook een flinke maat hebben om al die apparaten kunnen herbergen en te gebruiken en daarnaast een technische ruimte om alle aanpassingen te kunnen maken.

Nou, ja. … Een vriend zei: het begint wel een beetje op een electronica winkel te lijken. Het staat een beetje vol.

Ik kan me nog goed een demo herinneren bij iEar van een set McIntosh met Focal Stella Utopia. Dat klonk goed. Maar ik was niet onder de indruk. En al helemaal niet van de set die daarna kwam: Naim met Kef Blades. Toen ben ik weggelopen. Bij mij thuis klonk het beter met de standaard Genesis en mijn eigen R2R dac en 300B versterker.
McIntosh is wel goed en heeft super service, maar daar betaal je ook voor. Persoonlijk vind ik het ‘teveel electronica’. Ik hou van minimalistisch, korte signaal weg. Vandaar ook mijn keuze voor de Gato ouderwets klasse AB. Klinkt als buizen maar betere bas. Ik ben dol op buizen. Jaren mee gespeeld. Maar de electriciteitsrekening is niet mals.

Samen met de DACs ben ik ook al snel op de kleine goedkope klasse D versterkers gedoken. Ik heb er een aantal en ben er nog steeds enthousiast over. Ik heb net een paar Fosi ZA3 gekocht (€150 pst) staat net te spelen, opamp upgrades liggen al klaar.

Als je eens wilt upgraden dan raad ik je aan ook eens op zoek te gaan naar GaN-FET versterkers zoals de Rose RA180, AGD Productions, de Peachtree of Java Single Shot versterkers. Dat is echt de toekomstige techniek. Zien er ook uit als design kunst. De Java zijn zelfs nog op uiterlijk te customizen om te matchen met jouw smaak. Was mij alleen met iets te duur (3 a 4x). En over Gato: ik zag dat veel Rose klanten ze hebben. Ook puur design. En customizable.

GaN is Gallium Nitride transistors ipv de bekende Silicium transistors. Die schakelen veel sneller en klinken daardoor schoner. Je krijgt zo een mix van buizen met de kracht van klasse AB met de efficiëntie van 90% (wat behoorlijk scheelt op je stroomrekening) van klasse D.

Jeep jij als echte techneut mag ik jou een tweetal vragen stellen?
Ik krijg te horen dat ik mijn Rose sr150b op maximaal 70% van het uitgaande volume mag zetten, omdat dit anders problemen kan op leveren voor mijn Krell kav300i. Is dat het geval?
Kan ik mijn rose als voorversterker gebruiken en rechtstreeks met XLR kabels naar twee eindversterkers gaan. Levert dit kwaliteit verbetering op?

Sorry dat ik het zo laat zie.

Ik heb de Krell even opgezocht. Als geïntegreerde versterker zie ik geen probleem. Misschien behalve als je hem op de B1 (XLR) input aansluit als throughput, dwz direct naar de eindversterker, zonder de volume potmeter dus. Lijkt me niet echt nuttig want dan heb je niks aan je afstandsbediening.

Maar de ingang kan tot 9V hebben. De Rose haalt 6.5V op XLR. Dus 70%. Klinkt wel heel toevallig hetzelfde.

Je kunt het volume regelen met de DAC uitgang, dat is digitaal. Of analoog met de versterker. Als je nog andere bronnen gebruikt zou ik alleen het versterker volume gebruiken zodat alle bronnen even hard doorkomen. Je kunt dat in de Rose trouwens ook nog instellen om dat gelijk te trekken. (Output settings> analog> pre-out Level setting) 2200mV max op mijn rs250.

Jeep, zéér bedankt voor de adviezen. Nu wordt het verschil in technisch inzicht direct duidelijk. Ik raakt onderweg in jouw verhaal de draad kwijt.
Het staat inderdaad met een XLR kabel aangesloten. Maar ik kan gewoon hard en zacht regelen met de volumeknop op de Krell.

Jij heb het over de rose 6.5 volt uitstuurt en de Krell 9volt kan hebben. Dan kan ik toch de volume van de rose zonder problemen vol opendraaien?
Met andere woorden, Ik kan het volume van de Krell op bv. eenderde van de sterkte zetten en met de afstandsbediening van de rose de sterkte van het volume tot evt. vol uitsturen? Tussen haakjes ik heb geen afstandsbediening van de Krell meer, kapot (Daar ken ik niet meer aankomen).

Nou, niet zo vreemd. Ik las dat er een knopje aan de binnenkant zit om dat om te zetten? Misschien wel zo slim. Dan is de XLR ingang gewoon gehoorzaam aan de volumeknop.

Wat ik bedoelde is dat de Krell nooit overstuurd kan worden door de Rose. En àls dat al zou gebeuren hoor je dat aan de vervorming. Dat zou je kunnen horen zelfs als de volumeknop van de Krell laag staat. Oversturen heet dat. Dus nooit een onhoorbaar gevaar. Geen zorgen.

Wat ik zou doen: eerst het volume van de Krell laag zetten. Dan de Rose maximaal openzetten. Dan langzaam de Krell opendraaien zo hard als voor jou genoeg is. Jouw maximum instellen. Dan laat je die zo staan. Dan kun je met de Rose je volume instellen zoals je wilt.

Jeep, zeer bedankt voor deze duidelijke woorden. Dat is waarop ik hoopte. Nu kan ik gewoon naar hartelust luisteren zonder dat het problemen oplevert. Je hebt mijn muziekleven weer een stukje veraangenaamd.
Ken jij BigBoysAudioThoys. Ik heb daar mijn boxen gekocht en daarop mijn oude boxen, cd-speler en cd’s ingeruild. Ben nog steeds uitermate gelukkig met deze beslissing. Daarnaast is het ontmoeten en installeren door deze man een onvergetelijke ervaring geworden.

Graag gedaan.

Ik ken alleen midden van het land. Laatst bij Freakuence geweest. Was wel mooi gedaan voor een industrieterrein hal. Alleen de jongen die mij hielp was niet de snuggerste. Ze kopen ook in maar door de miscommunicatie werd dat niks. Als hij niet begrijpt dat ik om een bod vraag. Frustrerend. Ik ben wel goed geholpen.

Ik had daar Magnepans gekocht. Eergisteren weer neergezet maar het klonk zo raar! Dik een uur bezig geweest om het goed op zijn plaats te zetten. Dus idd is het soms best fijn om hulp te hebben. Maar van zelf doen leer je het meest.

Ja, die elektrostaten of magnetostaten zijn lastig te plaatsen.
Heb veertig jaar geleden een paar solostaten gehad met buizen eindversterkers en aparte basboxen. Als ik die buizenversterkers aanzette ging het licht in huis even flauw branden. Klonk wel fantastisch.
Die magnepans zijn erg mooi van geluid maar krengen om te plaatsen en nemen heel veel ruimte in beslag. Ook je plaats om te luisteren is heel bepalend. Maar heel veel plezier met de muziek :musical_note:.
.